سه شنبه 22 ارديبهشت 1383

تاييد محکوميت انصافعلي هدايت، گزارشگران بدون مرز

سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۳ ، شعبه دادگاه تجديد نظر دادگستری تبريز حکم محکوميت انصافعلي هدايت را تاييد کرد.
اين روزنامه نگار در همين روز در اعتراض به ادامه بازداشت غير قانوني، به اعتصاب غذا دست زده است. انصافعلي هدايت که بيمار است بنا بر گفته ی آفای دادخواه وکيل ايشان در" وضعيت وخيمي" بسر مي برد.

گزارشگران بدون مرز نگراني خود را از وضعيت سلامت اين روزنامه نگار که با اعتصاب غذا جان وی در خطر قرار گرفته است، اعلام و از مقامات مسئول ايران خواهان آزادی بدون قيد و شرط و فوری اين روزنامه نگار بيمار است.

انصافعلی هدايت چهارشنبه ٢٦ فروردين ماه ٨٣ ١٣ با حکم شعبه يک دادگاه انقلاب اسلامي تبريز، به ١٨ ماه زندان محکوم شد. اين روزنامه نگار به يك سال حبس به خاطر توهين به مقامات ارشد نظام و ٦ ماه حبس به خاطر تبليغ عليه نظام محكوم شده است.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

انصافعلی هدايت روزنامه نگار مستقل و همکار بسياری از روزنامه های اصلاح طلب، بعنوان خبرنگار مستقل برای تهيه گزارش از اجلاس اتحاد جمهوری خواهان که از روز ۱۸ تا ۲۰ دي ماه ( ۸ تا ۱۰ ژانويه) در برلين برگزار شد به آلمان رفته بود. جمعه ٢۶ دی ١٣٨٢ چند ساعت پس از بازگشت اش به ايران، به دستور شعبه يک دادگاه انقلاب اسلامي تبريز، توسط ماموران اطلاعاتي در خانه ی خود، و پس از تفتيش منزل اش و به همراه بردن نوشته های شخصي، ديسک کامپيوتر و... دستگير شد. اين روزنامه نگار پيش از اين نيز در روز دوشنبه ٢٦ خرداد ماه، به هنگام تهيه گزارش از تظاهرات دانشجويان دانشگاه تبريز، دستگير شد که پس از بيست و هفت روز بازداشت در سلول انفرادی، شنبه ٢١ تيرماه با سپردن پانصد ميليون ريال وثيقه از زندان آزاد شد ه بود.

---------------------------------
گزارشگران بدون مرز يادآور مي شود :
ايران " بزرگترين زندان روزنامه نگاران" در خاورميانه است، دوازده روزنامه نگار در پشت ميله های زندان بسر ميبرند.

علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ايران ازجمله چهل و دو رهبر و مقام دولتی در جهان است، که از سوی گزارشگران بدون مرز بعنوان دشمنان آزادی مطبوعات برگزيده شده است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7506

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تاييد محکوميت انصافعلي هدايت، گزارشگران بدون مرز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016