سه شنبه 29 ارديبهشت 1383

آقای حجاریان، راه شمابازهم به ناکجا آباد است! کوروش گلنام

آقای حجاریان در گفتگوی تازه خود با روزنامه شرق، سر انجام به روشنی شکست راه نادرستی راکه انتخاب کرده بودند، بیان داشته است. تردیدی نیست که ایشان از تئوریسین های اصلی اصلاح طلبان حکومتی بوده است. ایشان در این گفتگو با خبرنگار تیز هوش روزنامه شرق، می پذیرد که "اصلاح ذ8لب حکومتی" بوده است:
خبرنگار روزنامه شرق:" باز هم می شوید اصلاح طلبان حکومتی.
حجاریان: اتهام اصلاح طلبان حکومتی را می پذیرم. بله ما حکومتی بودیم."(1)
این امری بود که برخی کوشندگان سیاسی، از جمله نگارنده، بارها به آن اشاره داشتند و اصلاح طلبی در چهارچوب حکومت ولایی ـ مافیایی را نا ممکن می دانستند. مردم ودانشجویان دلیر ایران نیز با باور به دگرگونی بنیادی در سیستم مافیایی حاکم و با توجه به وعده های آقای خاتمی(که همه ن!مایشی و توخالی از آب در آمد) به حمایت از این جریان دولتی بر خواستند.
در این گفتگو آقای حجاریان برای اولین بار فاش می گوید که به جای سرو کله زدن با سران مافیا و تلاش در راه "قانون گرا کردن رقیبان" راه این بوده است که همان توده هایی را که به خاتمی رای داده بودند به صحنه می کشیدند.
امابا وجود برخورد هایی نسبتن بهتر از گذشته به سیاست های اصلاح طلبان حکومتی، و پذیرش حکومتی بودن و شکست آنها، استراتژی جدید آقای حجاریان بازهم در همآن راهی است که اول بوده است! ایشان حتا جرآت نمی کند اسم احزاب دولتی مخالف خود را بیاورد و باز هم خودسانسوری پیشین را ادامه می 'cfهد:
"خ. ر.ش. : چرا از احزاب کنونی ایران مثال نمی زنید؟
حجاریان: اسم نیاورم بهتر است اما اگر بگویید فردای چاپ مصاحبه دعوا می شود.
خ.ر.ش. : شما الان دارید خودسانسوری می کنید. چهار سال بعد همین خود سانسوریتان را نقد می کنید.
حجاریان :نه. ما با احزاب تعامل داریم و می خواهیم گفت و گو کنیم."
تلاش می کند که با تکیه بر پذیرش نادرستی هایی و چندسخنی تازه، خود را دگرگون شده بنماید اما می بینیم که شیوه همآن است. بازهم همآن داستان کهنه و کش دار "تعامل"! آنهم با احزابی چون حزب مؤتلفه که در همه دزدی ها، غارت ها، خرابی ها، آوار ها و آدمکشی ها دست داشته است.
در این گفتگو آقای حجاریان تلاش می کند که تاکتیک خود را پنهان نگه دارد اما خبرنگار آقای حجاریان را به جایی می کشاند که گوشه ای از برنامه حزبی خود را بروز دهد و بگوید:
" .می خواهیم برویم در حکومت. اصلن به دنبال همین هستیم. باز می رویم به حکومت اما نه به هر قیمتی. دوباره کار می کنیم. پشتوانه مردمی پیدا می کنیم. اگر پشتوانه مردمی نداشته باشیم و برویم در حکومت بازهم همین مسایل پیش می آید که دیدید"
وقتی خبرنگار می پرسد چگونه؟ می گوید با توسعه سازمانی. که منظورش توده ای کردن گروه خود است. اما از این جواب مبهم چیزی دستگیر کسی نخواهد شد.
آقای حجاریان در حالیکه از خوش بینی و خوش باوری خود و گروه خود یعنی اصلاح طلبان حکومتی در برابر جناح رقیب انتقاد می کند اما در این گفتگو نشان می دهد که بازهم دچار خوش بینی پا در هوایی است. ایشان چنین می پندارد که مردم باز هم به دنبال آنها و سرابی دیگر کشیده خواهند شد! اما آقاu1740? حجاریان مردم دیگر به وعده های پوچ و سخنانی که بر تعامل با دشمنان کمر بسته آنها استوار باشد کمترین باوری نخواهند داشت. بزرگترین مشکل ودردسر آینده شما آقای حجاریان این است که نمی خواهید بپذیرید که مردم در اکثریت شکننده خود این رژیم و این سیستم غیر مردمی، غیر انتخابی و 'd2ور گو را قبول نداشته و پیشرفت و دگرگونی در پندار و کردارخشک مغزان حاکم را نا ممکن ارزیابی می کنند. دلیل بسیار روشن این موضوع هم این است که با پذیرش کمترین دگرگونی از طرف مافیای حاکم در راستای خواسته های مردم، که از حقوق اولیه و به زور گرفته شده آنان است، حکومت از هم خواهد پاشی!د. تصور بفرمایید که دستگاه عدالت گستر جمهوری مافیایی دیگر نتواند برای مردم پرونده سازی کند و بی گناهان را به جرم بی گناهی به شکنجه، سیاه چال و نابودی محکوم کند! تصور بفرما یید مردم آزاد باشند که بگویند و بنویسند و بررسی کنند و بخواهند که دستور دهندگان قتل های زنجیره ای، کà5 شما از آن در گفتگوی خود یاد کرده اید، بازداشت و مورد بازخواست قرار گرفته، رازهای پنهان کشتارهای سالیان سیاه آدمکشی بر ملا شده و بخواهند که جنایت پیشگان به سزای کردار خود برسند! تصور بفرمایید مردم ثروت های به یغما رفته و دزدیده شده خود را طلب کنند! تصور بفرمایید مردم که خود ر!ا گوسفند نمی پندارند که "رهبر" ما فوق قانون داشته باشند، بخواهند که بنیان این دستگاه شیادی و خرافی مذهبی را درهم بریزند! و... بر همین روال صدها مورد دیگر.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ما هرگز از شما نمی شنویم که از گرفتاری های خردکننده مردم، از فقر وحقارت جانکاهی که به مردم کشور ثروتمندی چون ایران تحمیل کرده اند، سخنی بگویید؛ از شما نمی شنویم از بلای جانسوز و خانمانسوز اعتیاد، که خود شما هم می دانید بدون دست داشتن ارگان های دولتی در پخش مواد مخدر در سراس'd1 کشور، هرگزامکان نداشت جوانان از هستی سافط شده جامعه ما چنین تا گلو در دام اعتیاد فرو روند، سخنی بگویید. نمی شنویم از فروش زنان و دختران به شیوخ عرب و فحشا و فساد گسترده، سخنی بگویید. آقای حجاریان شما به عنوان یک اصلاح طلب حکومتی با نفوذ در گروه خود که در شیوه سیاسی آنها اثر د'c7شته اید، چند بار پای سخن "کارتن خوابها" و "کودکان خیابانی" نشسته اید؟ برای آنها چه کرده اید؟ چند بار با کارگران و کارمندان و معلم های خسته و دلزده دیدار و گفتگو کرده و خواسته اید که کاری انجام شود؟ در حالیکه مردم در بدترین شرایط ممکن به سر می برند، همه تلاش و هم و غم شما شراکت درقدر!ت است! بروید و تنها به آمار خودکشی به ویژه در بین زنان و جوانان نگاه کنید!
نه آقای حجاریان، درد مردم این نیست که شما چه تاکتیکی در آینده برای تقسیم و مشارکت در قدرت داشته باشید. مردم کسانی را خواهند پذیرفت که در راه دگرگونی در ساختار رژیم سیاسی در ایران تلاش می کنند نه کسانی که پس از نابود کردن فرصت های تاریخی مردم و شکستی سنگین از مشتی خشک مغز!، بازهم به فکر سازش و همکاری با همآن رقبا از راهی دیگر هستند.
امروزبه پیروی از خواست مردم ایران، بسیاری از کوشندگان راه آزادی چه در درون و چه در برون کشور نیز برای دگرگونی بدون خشونت و بر قراری آزادی و دمکراسی در ایران در راه برگزاری یک همه پرسی با کنترل و داوری سازمان ملل، تلاش می کنند. اگر می خواهید به راستی در کنار مردم قراذ1 داشته باشید و مردم شما را باور کنند، شما نیز در این راه گام بگذارید. اگر چنین نکنید راه شما بازهم به نا کجا آباد است.

زیر نویس:
1 ـ مصاحبه آقای حجاریان با روزنامه شرق. آمده در سایت های : اخبار روز، گویا

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7862

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آقای حجاریان، راه شمابازهم به ناکجا آباد است! کوروش گلنام' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016