سه شنبه 12 خرداد 1383

صالح نيكبخت: از نقض حكم اعدام آقاجري تعجبي نكردم

از قاضي شعبه14 دادگاه عمومي و رئيس و مستشار شعبه هفتم دادگاه تجديدنظر همدان شكايت مي‌‏كنيم

تهران-خبرگزاري كار ايران
وكيل هاشم آقاجري گفت: قطعاٌ هم از قاضي صادركننده حكم اعدام و هم از رئيس و مستشار شعبه هفتم دادگاه تجديدنظر همدان به عنوان متخلف انتظامي شكايت و پيگيري خواهيم كرد.
صالح نيكبخت در گفت و گو با خبرنگار "ايلنا", در مورد نقض حكم اعدام هاشم آقاجري؛ استاد دانشگاه گفت: اطمينان داشتم كه ديوان عالي كشور نمي‌‏تواند چنين حكمي كه وهن دستگاه قضايي ايران بود, تاييد كند.
وي با بيان اينكه هنوز اين حكم به صورت رسمي به من ابلاغ نشده است اما از سه روز پيش از آن اطلاع داشتم, گفت: بنده از شنيدن نقض حكم اعدام نه تعجب كردم و نه چيزي بود كه براي آن خيلي بي‌‏صبري كنم.
وي افزود: اين حكم نشان مي‌‏دهد كه دستگاه قضايي ما مبرا از اين است كه كساني بتوانند دست به اقدامات غير قانوني بزنند و اكنون بايد سئوال كرد كه چرا اجازه داده مي‌‏شود افرادي مانند قاضي همدان به طور غير قانوني يك استاد جانباز دانشگاه را به اتهام ناروا و نچسبيده, 22 ماه در بازداشت موقت نگهداري كند؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

صالح نيكبخت در مورد اينكه آيا اين نقض, نقض بلاارجاع است يا نقض شكلي و ماهوي پرونده؟ گفت: نمي‌‏دانم ولي قاعدتاً با توجه به اينكه مرجع موثقي چون معاون رئيس قوه قضائيه اعلام مي‌‏كند كه نظر مقام معظم رهبري بر اين بوده كه پرونده همدان نه ارتداد است و نه سب‌‏النبي، پس اساساً موضوع اتهام منتفي است و مي‌‏بايست در اين مورد اتهام پرونده نقض بلاارجاع شود ولي اگر نقض بلا ارجاع نشده باشد، بايد باز هم منتظر باشيم تا يكي از قضات زير نظر رياست فعلي دادگستري همدان, بعد از 15 يا 16 ماه حكم ديگري صادر نمايد يا او را به اتهامات ديگري به چندين سال زندان محكوم نمايد, به همين جهت از رياست كل محترم قوه قضائيه تقاضا مي‌‏كنم كه پرونده را وفق قانون آئين دادرسي كيفري به دادگستري تهران احاله دهند كه هم قضات مجرب‌‏تري دارد و هم مديريت دادگستري تهران مصالح جامعه را به نحو بهتري تشخيص مي‌‏دهد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8407

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صالح نيكبخت: از نقض حكم اعدام آقاجري تعجبي نكردم' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016