جمعه 2 مرداد 1383

ابطحي:اتهامات اخير آمريکا را زمينه‌‏سازي براي حمله نظامي به ايران قلمداد مي‌‏کنيم، ايلنا

معاون حقوقي و پارلماني رئيس‌‏جمهوري اسلامي ايران اعلام کرد: اتهامات اخير آمريکا بر ضد کشورمان را زمينه‌‏سازي براي دستيابي به اهداف نامشروعي مانند حمله نظامي و برنامه‌‏ريزي براي جنگ قلمداد مي‌‏کنيم.
به گزارش سرويس ديپلماتيک" ايلنا"،‌ ‏سيدمحمدعلي ابطحي در گفت‌‏وگو با خبرنگار پايگاه خبري " ايلاف"، با تأکيد بر اينکه جمهوري اسلامي ايران با هوشياري آماده مقابله با هرگونه اقدام غيرمنتظره است، خاطرنشان کرد: در صورت حمله به کشورمان، با قدرت تمام پاسخ خواهيم داد.
وي در مورد اتهامات مطرح‌‏شده در گزارش کميته تحقيق حوادث 11 سپتامبر مبني بر دخالت ايران در حملات به نيويورک و واشنگتن، گفت: اين اتهامات کاملاً عاري از صحت است و بيان اين ادعا که تهران به هشت تن از اعضاي القاعده اجازه داده از خاک ايران عبور کنند، صرفاً دروغي تبليغاتي است.
ابطحي تأکيد کرد: ما در مبارزه با تروريسم جدي هستيم و نشانه آن هم اين است که شبکه القاعده را متلاشي و ايراني‌‏هايي را که با اين شبکه همکاري داشتند بازداشت کرده‌‏ايم و به تلاش‌‏هاي خود در مبارزه با تروريسم ادامه خواهيم داد.
وي با اشاره به اينکه ايران اصرار زيادي براي مبارزه با تروريسم و شبکه‌‏هاي دخيل در اعمال تروريستي بويژه شبکه القاعده دارد، گفت: آمريکا بهتر از ديگران مي‌‏داند که ما و و القاعده داراي اختلافات فکري و عقيدتي هستيم و هرگز نمي‌‏توانيم حتي براي مبارزه با دشمن مشترکي همچون آمريکا با يکديگر همراهي و همکاري کنيم.
ابطحي تصريح کرد: ما پيش از سقوط طالبان با اين گروه هم همکاري نداشتيم و همگان مي‌‏دانند که ايران از جانب طالبان چه آسيب‌‏هايي ديده است؛ ما هرگز کشتار ديپلمات‌‏هاي خود در مزارشريف و تهديد امنيت‌‏ملي خود را از سوي اين گروه فراموش نخواهيم کرد.
معاون رئيس‌‏جمهوري درباره اظهارات اخير کالين پاول، وزيرخارجه آمريکا مبني بر احتمال حمله نظامي به ايران، تصريح کرد: ما براي پايين‌‏کشيدن فتيله اين بحران تلاش خواهيم کرد ولي پيش‌‏بيني نمي‌‏کنيم که جنگي رخ دهد يا به نيروگاه برق هسته‌‏اي بوشهر حمله شود.
وي در ادامه با تأکيد بر اينکه بعيد است پرونده هسته‌‏اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل متحد ارجاع شود، ابراز اميدواري کرد که مذاکرات جاري بين ايران و کشورهاي اروپايي به نتايج مثبتي بينجامد.
ابطحي، تهديدات آمريکا و رژيم اسرائيل را مبني بر حمله به نيروگاه برق هسته‌‏اي بوشهر کم‌‏اهميت ارزيابي کرد و افزود: برنامه‌‏ هسته‌‏اي ايران، شفاف و داراي اهداف صلح‌‏آميز است.
معاون حقوقي و پارلماني رئيس جمهوري همچنين در خصوص اتهامات اخير برخي مقامات عراقي و آمريکايي مبني بر دخالت ايران در امور داخلي عراق گفت: ايران با حکومت جديد عراق همکاري مي‌‏کند و اجازه بروز نا امني در اين کشور را نمي‌‏دهد.
وي افزود: ايران هرگز دستاويزي در اختيار بيگانگان قرار نمي‌‏دهد و همواره در راستاي بحران‌‏زدايي از روابط منطقه‌‏اي و بين‌‏المللي خود بويژه با عراق تلاش مي‌‏کند.
ابطحي در مورد اتهام ديگري بر ضد ايران مبني بر قاچاق موادمخدر و اعزام خرابکاران به عراق، اظهار داشت: حکومت ايران ارتباطي با اين اتهامات ندارد بلکه نسبت به همکاري با حکومت جديد عراق اصرار دارد و به همين دليل است که اين حکومت را به رسميت شناخته و با ناديده گرفتن گذشته‌‏ها از ارائه هرگونه کمک به اين کشور دريغ نکرده است.
وي گفت: ما و ملت عراق در يک سنگر واحد هستيم زيرا هر دو از رژيم صدام، زيان ديده‌‏ايم و به همين جهت با ناآرامي در عراق مخالفيم و بوسيله ارائه لايحه دادخواست و با هدف بازگشت حقوق خود، در محاکمه صدام مشارکت داريم.
معاون رئيس‌‏جمهوري از سفر آينده" اياد علاوي"؛ نخست‌‏وزير حکومت انتقالي عراق به ايران استقبال کرد و گفت: اين ديدار با استقبال گسترده‌‏اي از سوي ما مواجه خواهد شد و پرونده‌‏هاي فراواني براي بحث با آقاي علاوي وجود دارد که مهم‌‏ترين آنها مسائل امنيتي و همکاري دوجانبه در اين زمينه و نيز برنامه‌‏ريزي براي سفرهاي زيارتي ايرانيان به عتبات است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عضو هيأت دولت همچنين وزارت اطلاعات را از اتهام قتل "زهرا کاظمي" خبرنگار و عکاس، بري دانست و با مقصر دانستن دستگاه قضايي در اين زمينه، گفت: اين مسأله به وجهه نظام جمهوري اسلامي در خارج از کشور ضربه زده است.
وي همچنين در خصوص انتخابات آينده رياست‌‏جمهوري گفت: اصلاح‌‏طلبان به رهبري سيدمحمد خاتمي، با پايان‌‏گرفتن دوره دوم رياست‌‏جمهوري وي عقب نخواهند نشست بلکه نامزد خود را براي انتخابات در زمان مناسب اعلام خواهند کرد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10316

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابطحي:اتهامات اخير آمريکا را زمينه‌‏سازي براي حمله نظامي به ايران قلمداد مي‌‏کنيم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016