دوشنبه 19 مرداد 1383

سخنگوي دولت: اگر قدرت‌‏هاي فراقانوني در كشور وجود دارد، ما پاسخي براي آن نداريم، ايلنا

سخنگوي دولت :
اميدوارم ديگر شاهد فشار عليه مطبوعات نباشيم/1/


تهران-خبرگزاري كار ايران
سخنگوي دولت در جلسه هفتگي خود با خبرنگاران ضمن تبريك روز خبرنگار ، گفت : اميدوارم كه در همه جاي دنيا , فضاي كار آزاد و بدون فشار براي همه كساني كه در عرصه اطلاع‌‏رساني فعاليت مي‌‏كنند , فراهم شود و كشور ما نيز بتواند در اين زمينه پيشتاز باشد .
به گزارش خبرنگار سياسي "ايلنا" , عبدالله رمضان‌‏زاده افزود : اميدوارم ديگر شاهد تضييع‌‏ها و فشارهايي كه در يكي دو سال اخير شاهد بوده‌‏ايم , نباشيم و خبرنگاران از امنيت شغلي كافي برخوردار باشند.
وي در ادامه جلسه ازتحريف سخنان هفته گذشته خود در روزنامه كيهان اظهار گلايه كرد و گفت : اميدوارم كه حداقل امانتداري در نقل مطالب رعايت شود و كسي تصور نكند كه با تحريف يا جابه‌‏جايي كلمات ، مي‌‏توانند در داخل دولت بحران‌‏سازي يا اختلاف‌‏نظر ايجاد كنند .
كيهان هفته گذشته نوشته بود ؛ "سخنگوي دولت با رد توافقنامه وزارت بازرگاني ، شوراي شهر و شهرداري تهران براي جا‌‏به‌‏جايي نمايشگاه" ، گفت : وزير بازرگاني خود بايد سخنگوي اعمالش باشد .
رمضان‌‏زاده در پاسخ به خبرنگار كيهان كه مدعي شد ؛ "خبر عيناً در واحد مركزي خبر و ايرنا نيز ذكر شده است", گفت : دوستان را به قضاوت مي‌‏طلبم كه در جلسه آينده , خبرنگار كيهان يا خبرنگار واحد مركزي خبر كه مدعي‌‏اند خبر اينچنين بوده است , مستنداتشان را فقط به شما (خبرنگاران دولت) ارائه كنند .
خبرنگار ايرنا نيز ضمن تماس با دفتر خبرگزاري ، صحت ادعاهاي خبرنگار كيهان را جويا شد ، كه اين خبرگزاري آنها را رد كرد .
عبدالله رمضان‌‏زاده در ادامه جلسه هفتگي خود با خبرنگاران ، در پاسخي به سوالي در مورد اصرار شهرداري تهران به تعطيلي نمايشگاه تهران ، گفت : نكته اول اينكه ، ما مايل بوديم كه مساله در چارچوب ضوابط قانوني حل شود ، هفته گذشته رئيس محترم شوراي شهر تهران اصرار فراواني بر ملاقات با معاون اول رئيس جمهور داشتند ، در جلسه‌‏اي كه در حضور ايشان برگزار شد قرار بر اين شد كه مساله با تفاهم حل شود و آقايان حل مساله را پذيرفتند ، اما به نظر مي‌‏رسد كه ايشان كه شخصيت بسيار قابل احترامي هستند ، داراي اختيارات كافي در اين زمينه نبودند و كارهاي ديگري انجام دادند .
وي افزود : نكته دوم اين است كه خوشبختانه شوراي شهر پذيرفته است كه مصوبه‌‏اش در چار چوب قوانين نبوده است و به فرمانداري تهران اعلام كردند كه اساسا مصوبه آنها براي تعيين تكليف نبوده بلكه تاكيدي بوده بر يك خواست شهرداري تهران .
رمضان زاده تصريح كرد : نكته سوم اين است كه برگزاري هرگونه نمايشگاه در كشور مطابق ضوابط بايد با مجوز و موافقت وزارت بازرگاني باشد .
سخنگوي دولت ادامه داد : مساله چهارم اين است كه ما انتظار داشتيم برخي از دوستاني كه هفته گذشته مصاحبه كرده و گفته بودند كه قشري‌‏گري برخي مديران ، مسايل تهران را گره زده است ، از قشري‌‏گري خودداري ‏كنند و فكر نكنند كه يك كارگاه چوب‌‏بري مكان مناسبي براي برگزاري يك نمايشگاه است .
وي در خصوص اين سخنان خود افزود : دوستان يك كارگاه چوب‌‏بري را آسفالت كرده‌‏اند و فكر مي‌‏كنند همانطور كه 45 روزه مسئله آسفالت تهران حل كنند ، اين مساله نيز حل خواهد شد .
سخنگوي دولت در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين كه آيا مجلس بر ملزم كردن دولت به غني‌‏سازي اورانيوم اصرار خواهد كرد ، گفت : هر مصوبه‌‏اي كه مجلس شوراي اسلامي براساس قانون داشته باشند و به تاييد شوراي نگهبان برسد ، دولت موظف به اجراي آن است . در اين زمينه هنوز مصوبه وجود نداشته است ، اما اگر چنين مصوبه‌‏اي باشد ، دولت آن را اجرا خواهد كرد .
وي در خصوص اظهارات متناقضي وزير دفاع عراق ، گفت : به هر حال در دولت‌‏هايي كه تازه‌‏كار هستند و نظم نگرفته‌‏اند ، اظهار نظرهاي متفاوت قابل پيش‌‏بيني است . موضع رسمي عراق را نخست وزير دولت عراق اعلام كرده اند .
سخنگوي دولت در خصوص بيانيه سازمان عفو بين‌‏الملل مبني بر " مطابقت داشتن واقعيت‌‏هاي حقوق بشر در ايران با تعهد مقامات كشورمان" ، گفت : ما مشكلاتي را در فهم مسايل سازمان‌‏هاي بين المللي داريم ، متاسفانه برخي از اقدامات غيرمسوولانه و غيرمتعهدانه در داخل كشور نيز بهانه‌‏هايي را به دست اين سازمان‌‏ها مي‌‏دهد كه اميدواريم هم در داخل كشور به گونه‌‏اي رفتار شود كه بهانه‌‏اي به دست آنها نيفتد و هم آنها فهم دقيق‌‏تري از مسايل ايران را پيشه كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنگوي دولت درخصوص اظهارات مقامات شهرداري تهران براي جلوگيري از برگزاري نمايشگاه فرش تهران ، گفت : اگر قرار باشد هر كس هركاري بخواهد ، بكند ، هيچ . اما اگر قانون ملاك است ، بحث ديگري است . اگر قدرت‌‏هاي فراقانوني در كشور وجود دارد ما پاسخي براي آن نداريم ، بناي دولت بر ايجاد تنش و تعارضي در كشور نيست ، اما فكر مي كنيم كه برخي روزي خود را ، در دعوا ، تنش و مشاجره در داخل كشور پيگيري مي كنند .
به گزارش خبرنگار سياسي "ايلنا" عبدالله رمضان‌‏زاده ؛ سخنگوي دولت در ادامه جلسه اين هفته خود با خبرنگاران در مورد عدم تحقق اهداف برنامه سوم توسعه كشور در مورد فقرزدايي ، گفت : فقرزدايي يكي از مسايل مهم و مورد توجه همه اركان نظام جمهوري اسلامي است و طبيعتا رفع فقر يك هدف اساسي و ايده‌‏آل براي كشور است كه تاكنون نظام جمهوري اسلامي در رسيدن به اين هدف موفق نبوده است ، البته گام‌‏هاي اساسي برداشته است .
وي افزود : وضعيت رفاه عمومي ، سطح درآمدهاي ملي و قدرت خريد ملي از جمله عواملي است كه در اين جهت شروع شده است و اميدواريم در سال‌‏هاي آينده به نتيجه برسد .
رمضان زاده فقرزدايي را نيازمند افزايش ثروت ملي و افزايش توليد دانست و گفت : سياست توزيع ثروت ملي بايد درست باشد ؛ كه از نظر ما روش آن ، هدفمند كردن يارانه‌‏هاست كه البته مي‌‏بينيد كه مخالفت‌‏هايي در مورد يارانه‌‏هاي انرژي و چگونگي هدفمند كردن آنها وجود دارد .
وي افزود : ما از ديدگاه علمي و منطبق با معيارهاي دولت كارآمد جديد براي اين مساله استفاده مي‌‏كنيم و فقر زدايي با افزايش سيستم بيمه‌‏هاي اجتماعي و گسترش خدمات دولت بايد همراه باشد ، كه همه اينها عزم ملي و جهتگيري‌‏هاي كلي را مي‌‏طلبد كه اميدواريم با توجه به اصلي كه در برنامه چهارم توسعه ، دولت پيش‌‏بيني كرده ‌‏است بتوانيم به گوشه‌‏اي از اين اهداف برسيم .
رمضان‌‏زتده تاكيد كرد : تا زماني كه سطح توسعه ملي و نرخ رشد اقتصاد ملي را به حد قابل‌‏قبول معيارهاي فعلي كشور نرسانيم ، نمي‌‏توانيم از فقرزدايي صحبت كنيم ، اميدواريم آنچه كار كارشناسي دولت در برنامه چهارم بوده است به تصويب مجلس برسد تا حركت اساسي‌‏تر مبني بر علم و كارشناسي در اين جهت داشته باشيم .
سخنگوي دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد زيان‌‏ده بودن بسياري از شركت‌‏ها ، گفت : ما وارث يك اقتصاد دولتي بوديم ، ما مايل نبوديم كه اين شركت‌‏ها در اختيار دولت باشد و جهت‌‏گيري كاهش تصدي‌‏گري دولت ، واگذاري اين شركت‌‏ها به بخش خصوصي بود .
وي افزود : بسياري از اين شركت‌‏ها به دليل اين كه از تكنولوژي قديمي استفاده مي‌‏كنند ، طبيعتا نمي‌‏توانند در بازار رقابتي امروز ، شركت‌‏هايي با قدرت سوددهي باشند . متاسفانه اينها باري بر دولت بوده است كه تمام تلاش دولت براي كاهش تصدي خود در اين زمينه ها بوده است .
سخنگوي دولت با بيان اين كه برخي از سازمان‌‏هايي كه عنوان شركت دارند ، به مفهوم اقتصادي شركت نيستند ، گفت : به عنوان نمونه صداوسيما و خبرگزاري جمهوري اسلامي طبق تعاريف ، شركت دولتي هستند ، اما نمي‌‏توان از آن انتظار سوددهي داشت .
وي افزود : سياست دولت بر سرمايه‌‏گذاري در اموري كه بخشي خصوصي مي‌‏تواند آنها را انجام دهد ، شامل نمي‌‏شود ، بنابراين نمي‌‏توان سرمايه‌‏هايي را به برخي از اين شركت ها تزريق كرد . اميدواريم كه بتوانيم تا پايان كار دولت همه شركت‌‏هايي را كه نبايد در اختيار دولت باشند ، از تصدي‌‏گري دولت خارج كنيم .
دبير هيات دولت درخصوص تصميم برخي از نمايندگان براي استيضاح خرم گفت : سوال ، استيضاح و تذكر حق مجلس شوراي اسلامي است و تمام اعضاي دولت آمادگي به پاسخ گويي به مجلس رادارند . آقاي خرم آمادگي كامل و تمام عيار براي پاسخ به همه سوالات را دارند و فكر مي‌‏كنيم كه اين حركت به نفع دولت تمام خواهد شد .
رمضان‌‏زاد در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه "چه لزومي به اشاره آقاي خاتمي در سفر به آذربايجان بر اينكه قره باغ متعلق به آذربايجان است ، بوده؟" ، گفت : سياست ما در مورد همه مسايل مورد اختلاف در حاكميت سرزميني روشن است.
ما بر آنچه سازمان ملل تاييد مي‌‏كند ، تاكيد مي‌‏كنيم و تا زماني كه رسميت مرزهاي يك كشور مورد تاييد است ، از نظر ما مورد قبول است . صحبت هاي جناب آقاي خاتمي هم در اين جهت بوده است ، البته سازمان كنفرانس اسلامي و حتي سازمان ملل هم در اين موارد مواضعي بيش از اين داشته‌‏اند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10789

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنگوي دولت: اگر قدرت‌‏هاي فراقانوني در كشور وجود دارد، ما پاسخي براي آن نداريم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016