دوشنبه 19 مرداد 1383

رييس شوراي شهر تهران: اخيرا هيچ تفاهمي با دولت نداشته‌ايم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس مجلس شوراي اسلامي
رييس شوراي شهر تهران، موضوع انتقال نمايشگاه بين‌الملي تهران را يك بحث تخصصي دانست كه سياسي شدن آن درست نيست.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مهندس مهدي چمران، در حاشيه‌ي نشست مشترك مجمع نمايندگان تهران در مجلس شوراي اسلامي و اعضاي شوراي شهر و شهردار تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ايسنا تصريح كرد: درست نيست كه موضوع نمايشگاه كه كار يك شركت وابسته به يك وزارتخانه است به سطوح بالا كشيده شود. اصرار ما هم اين است كه اين بحث تخصصي و غيرسياسي است و بايد به صورت تخصصي حل شود.
وي با اشاره به فراهم شدن مكان جديدي از سوي شهرداري و اعلام آن به وزارت بازرگاني گفت: اين مكان به گونه‌اي پيش‌بيني شده است كه با نصف هزينه امكان برگزاري نمايشگاه در آن وجود دارد.
چمران افزود: نمايشگاه فرش در محل جديد برگزار خواهد شد؛ زيرا بر اساس تفاهم قبلي قرار بود در محل فعلي نمايشگاه، نمايشگاه پرازدحام برگزار نشود. نمايشگاه فرش نيز نمايشگاهي پرازدحام است.
وي درخصوص اظهارات سخنگوي دولت مبني بر تفاهم در موضوع نمايشگاه با رييس شوراي شهر و عمل نشدن به اين تفاهم تصريح كرد: ما هيچ تفاهمي نداشته‌ايم و اگر چنين چيزي اعلام شده،‌ تفاهم‌نامه را اعلام كنند. تفاهم نبوده است؛ قرار شد جلساتي برگزار شود و در آن جلسات براي آينده برنامه‌ريزي كنيم و نتيجه‌ي آن را به آقاي عارف يا شخص آقاي خاتمي اعلام كنيم.
وي با اشاره به تفاهم‌نامه‌اي كه بين نمايندگان تهران در مجلس، وزير بازرگاني و شهردار تهران امضا شده است، اظهار داشت: قرار بود آخرين نمايشگاه، نمايشگاه موتورسيكلت و دوچرخه باشد و بعد از آن نمايشگاهي برگزار نشود. ما اين تفاهم‌نامه را به عنوان آخرين تفاهم‌نامه قبول داريم و تفاهم‌نامه‌ي جديدي نداشته‌ايم.
رييس شوراي شهر تهران اظهار داشت: فردا بازديدي از محل جديد خواهيم داشت و از خبرنگاران دعوت خواهيم كرد.
وي اصرار بر برگزاري نمايشگاه در محل فعلي را به لحاظ مديريت شهري، درست ندانست و گفت: شهرداري موضوع برگزاري نمايشگاه در محل جديد را به صورت موقت بررسي مي‌كند. مكان‌هاي بهتري را هم پيش‌بيني كرده‌ايم كه با همكاري مسوولين، امكان برگزاري نمايشگاه در مكاني مناسب‌تر وجود دارد.
چمران درخصوص اظهارات مشاور وزير بازرگاني مبني تعطيل نشدن نمايشگاه فعلي تصريح كرد: من پاسخگوي آنها نيستم و نبايد باب اختلاف در اين زمينه باز شود. وحي منزل نيست كه اين مكان، هميشه نمايشگاه باشد. نمي‌خواهم به صحبت‌هاي ديگران پاسخ دهم ولي بايد به مردم پاسخگو باشيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: مكان فعلي براي نمايشگاه مناسب نيست و همه‌ي تلاش خود را هم كرده‌ايم تا نمايشگاه در محلي ديگر برگزار شود و اگر كساني اصرار دارند كه مكان فعلي باشد بايد پاسخگو باشند و مشكلات مردم را به جان بخرند.
چمران درخصوص اظهارنظر سخنگوي دولت مبني بر اين‌كه محل جديد، كارگاه چوب‌بري بوده است، اظهار داشت: خوب نمايشگاه بين‌ المللي هم قبلا كارگاه آهن‌بري بوده است، نمي‌شود روي الفاظ تكيه كرد. فردا خبرنگاران بيايند و خود قضاوت كنند. نمايشگاه بايد از يك فضاي مناسب داراي امكانات خاص براي كالاهايي كه مي‌خواهند به نمايش بگذارند برخوردار باشد كه محل جديد امكانات لازم را دارا است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10803

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رييس شوراي شهر تهران: اخيرا هيچ تفاهمي با دولت نداشته‌ايم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016