چهارشنبه 4 شهريور 1383

چشم راست؛ يا عدد «هفت»،‌مدد! ؛ بررسي مواضع جناح محافظه‌كار در سوم شهريورماه، رويداد

برگرفته از سايت رويداد

اين مجلس هفتم، واقعاً مجلس دوست داشتني و جذابي است. مجلسي كه يكي از راهيافتگان به آن، «نطق پيش از دستور خود را با روضه خواني و ذكر مناقب و نيكي‌هاي امام رضا(ع)، شروع كند» و توضيح دهد كه «من 45 سال نوكر آقا امام رضا(ع)بوده‌ام و به پاس اين نوكري در مناقب وي، جملاتي را مي‌خوانم.» وراهيافته ديگر آن، در تبيين ميزان اهميت مجلس «هفتم»، ابراز عقيده كند كه«در آيات وروايات زيادي عدد 7 يا مضربي از آن نظير 70 يا 700 مشاهده مي‌كنيم، در اين عدد راز و حكمتي است... همه خوشبختي‌ها وبدبختي‌هاي بشر با عدد 7 ارتباط دارد، ما هم مجلس هفتم هستيم، آيا حكمتي در اين مشاهده نمي‌كنيد؟ آيا بي‌حساب و كتاب است يا براي ما پيامي دارد؟» -بيچاره مجلس سيزدهمي‌ها!- آن وقت آيا نمي‌شود مجلس هفتم را يكي از دوست‌داشتني‌ترين مجالس اعصار و تواريخ دانست؟ خاصه آنكه اين روزها، فرياد مرگ بر آمريكا به صورت «يكپارچه» و «براي سومين بار» در صحن علني مجلس هفتم،‌شنيده شده است.
اين مجلس دوست داشتني، از قضا اين روزها به شدت فعال شده بود و البته حوزه اين فعاليت نيز به گونه‌اي تعريف و تبيين مي‌شد كه خبرهاي منتج ازآن، به بازخواني و مروري دوباره، مي‌ارزيد. مثلاً ديروز ابرار خبر مي‌داد:«نايب رئيس و جمعي از نمايندگان مجلس ... به احمد مسجدجامعي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مورد دعوت از يك نوازنده خارجي براي اجراي كنسرت در ايران، تذكر دادند.» و در تشريح دلايل اين تذكر مي‌افزود:«در اين تذكر كه محمدحسن ابوترابي‌فرد، نايب رئيس مجلس آن را قرائت كرد همزماني اجراي كنسرت با تهاجم وحشيانه آمريكا به شهر نجف اشرف، دليل اعتراض نمايندگان ذكر شده است.»
جمهوري اسلامي هم در همين خصوص اضافه مي‌كند:«فاطمه آليا، نفيسه فياض‌بخش، الهام امين‌زاده، حميدرضا كاتوزيان و تعداد ديگري از نمايندگان از جمله تذكر دهندگان بودند.» همبستگي نيز به اين سياهه نام «احمد رسولي‌نژاد» را افزود و آن را اينچنين كامل كرد:«پس از اين اعتراض، ابوترابي فرد گفت:«خواهش مي‌كنم اين كنسرت، هر چه سريع‌تر لغوشود.»
به هر حال، نمايندگان مجلس روز گذشته، درشرايطي با شدت و حدت هر چه تمام‌تر در تكاپوي لغو كنسرت يك نوازنده خارجي در كشور بودند كه جمهوري اسلامي، انتقاد مي‌كرد:«خبرنگاران مرد و زن [در اتاق امور خبري مجلس] مجبورند كنار هم به كار خبري مشغول باشند! ... متأسفانه هيأت رئيسه، بخصوص كارپرداز فرهنگي مجلس هفتم، اين روزها بيشتر به دنبال الصاق كارت بر روي گردن وسينه خبرنگاران است.» انتقاد جمهوري اسلامي از «كيفيت» محدوديت‌هاي جديد اعمال شده براي خبرنگاران پارلماني رسانه‌ها درهمان روزي مطرح مي‌شد كه احمد شاكري، عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران، معتقد بود:«افزايش آمار روزنامه‌ها ونشريات از منظر اين دولت...شاخص توسعه محسوب مي‌شود، اما با توجه به محتواي مسائل و كودتاي رسانه‌اي كه از آن به عنوان كودتاي يلتسيني نام برده مي‌شود كه اصول نظام را هدف مي‌گيرد، اين افزايش، بار منفي دارد.»
هنوز بحث‌هاي فراواني كه راهيافتگان به مجلس هفتم، در خصوص استيضاح وزير راه و ترابري مطرح مي‌كردند و مي كنند به هيچ نتيجه عملي نرسيده بود كه حميدرضا حاجي بابايي، راهيافته به اين مجلس ازهمدان، خبر مي‌داد:«حدود 100 نماينده مجلس، خواستار استيضاح وزير آموزش و پرورش هستند... عدم اجراي اصل 30 قانون اساسي، وضعيت ضعيف مديريت در آموزش و پرورش، بي‌توجهي به مسائل پرورشي، وضعيت صندوق ذخيره فرهنگيان، عدم موفقيت وزير در حمايت از معلمان و عدم سازماندهي نظام تعليم و تربيت،‌مهم‌ترين محورهايي است كه نمايندگان بر اساس آن، خواستار استيضاح وزير آموزش و پرورش هستند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

طرفه آنكه همانروز، همبستگي خبري داد:«سعيد ابوطالب-در تذكر آيين‌نامه‌اي به نمايندگي از ساير استيضاح كنندگان خرم- گفت: طرح استيضاح وزير راه و ترابري را تحويل هيأت رئيسه مجلس داده‌ايم و خواستار اعلام وصول آن در همين جلسه هستيم. ابوترابي فرد، نايب رئيس مجلس هم در پاسخ گفت:ان‌شاءالله در جلسه بعد مورد توجه قرار خواهد گرفت... اين سخن ابوترابي فرد، فرياد اعتراض شماري از متقاضيان استيضاح را در پي داشت...در همين زمينه سبحاني‌نيا، نماينده نيشابور گفت:« اين طرح را به من دادند تا به آقاي حداد بدهم براي اعلام وصول، اما هنوز اين طرح به آقاي حداد داده نشده است.»

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11246

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'چشم راست؛ يا عدد «هفت»،‌مدد! ؛ بررسي مواضع جناح محافظه‌كار در سوم شهريورماه، رويداد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016