جمعه 13 شهريور 1383

خاتمي: در مسير پيشرفت هستيم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

رييس‌جمهور در جمع مردم اردكان با اشاره به آماري از فعاليت اقتصادي چندساله گذشته‌ي دولت تصريح كرد: ما در مسير پيشرفت هستيم و سرمايه‌گذاري‌هاي انبوهي كه شده است، نويد آينده‌ي بهتري را مي‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، سيد محمد خاتمي، عصر روز پنج‌شنبه در جمع مردم اردكان در "خانه‌ي فرهنگ خاتمي" گفت: خوشحالم از اينكه در بين همشهريان خودم هستم. چهره‌ي نوراني، پيشاني نشان‌دهنده‌ي ايمان، آزادگي، مناعت طبع، استعداد سرشاري كه فرزندان شما در همه‌ي عصرها نشان داده‌اند، صبوري، مقاومت و آفريدن همه‌چيز از هيچ، از دل طبيعت خشك آب بيرون آوردن و در برابر هيچ‌چيز غير از خدا سر تعظيم برنياوردن، خصوصيت اردكاني‌هاست.

وي افزود: خدا را شكر مي‌كنم كه امروز اردكان شما با ديروز متفاوت است، گرچه مطمئنم كه مشكلات فراوان است.

رييس‌جمهور سپس به ارائه گزارشي از عملكرد اقتصادي دولت پرداخت و اظهار داشت:

اين دولت توانست بيكاري 16 درصدي سال 76 را به 8/11 درصد تقليل دهد ولي 8/11 درصد نيز زياد است؛ به خصوص كه نسل جوان ما نسلي تحصيل‌كرده است.

وي به افزايش دانشجويان رشته‌ها و نيز حضور چشمگير دختران در دانشگاهها اشاره كرد و آن را نشانه‌ي قرار گرفتن كشور در مسير پيشرفت دانست.

خاتمي افزود: در سالي كه من آمدم 350 ميليون دلار صادرات پتروشيمي داشتيم، سال گذشته يك ميليارد و 800 ميليون دلار و سال آينده تا پايان مسؤوليتم اين ميزان به 3 ميليارد دلار خواهد رسيد. امروز 34 هزار مگاوات در كشور برق توليد مي‌شود و متجاوز از 80 سد مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد كه اين ميزان در سال 76 حدود 35 سد بود.

خاتمي هم‌چنين از توليد الكترود گرافيتي و گندله به عنوان تكميل‌كننده‌ي خودكفايي در توليد فولاد كشور ياد كرد.

وي خطاب به مردم گفت: ‌من با درد و رنج اين ملت آشنايم. هنوز بخشهايي از ملت دچار مشكل است اما اميدوارم با چشم‌انداز 20 ساله‌ي كشور كه به تاييد مقام معظم رهبري رسيده است، بتوانيم اين مسير را به درستي طي كنيم تا طي سالهاي آينده و با استعدادهاي مادي و معنوي كه ايران دارد به برترين قدرت اقتصادي، صنعتي و فرهنگي منطقه تبديل شويم.

بنا بر گزارش خبرنگار ايسنا، رييس‌جمهور همچنين پيش از اين سخنان، سخناني كوتاهي نيز در بين خانواده‌ي شهدا و خانواده‌ي خود در "خانه‌ي فرهنگ خاتمي"، ايراد كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با اشاره به ويژگي‌ها و جايگاه علمي مرحوم آيت‌الله سيد روح‌الله خاتمي و نيز جايگاه رفيع شهدا و جانبازان، گفت: خوشبختم مكاني كه پدرم با انفاس خود در آن، ياد خدا مي‌كرد و آموزش اخلاق مي‌داد، امروز به يك مركز فرهنگي تبديل شده است.

رييس‌جمهور با اشاره به پيشرفت صنعتي كشور، افزود: سرمايه‌ي ما فرهنگ ماست و اگر حرفي در دنيا داشته باشيم از لحاظ فرهنگي است. فرهنگ مثل خود انسان متحول است. تصور نكنيم اگر مي‌گوييم بايد هويتمان را حفظ كنيم بايد به عقب برگرديم؛ نه، اينگونه نيست. فرهنگ پويا اگر خود را گرفتار انديشه‌هاي تنگ نكند، لحظه به لحظه متحول مي‌شود. فرهنگ ما بايد پاسخگوي نياز امروز به خصوص جوانان باشد.

به گزارش ايسنا، علي خاتمي، رييس دفتر رييس‌جمهور كه باني خانه فرهنگ خاتمي است نيز در اين مراسم، گفت: انديشه‌ي بلند آيت‌الله خاتمي ما را بر آن داشت تا براي ترويج افكارشان، خانه‌ي فرهنگ خاتمي را بنا كنيم.

وي گفت كه اين مجموعه شامل موزه‌ي اصلي، سالن نمايشگاه و محلي براي نگهداري آثار مرحوم خاتمي است كه به زودي به بهره‌برداري خواهد رسيد.

در اين مراسم استاندار يزد، همچنين نماينده‌ي ولي فقيه در استان و تعدادي از مسؤولان محلي حضور داشتند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11588

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خاتمي: در مسير پيشرفت هستيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016