دوشنبه 23 شهريور 1383

جان یک شاعر ایرانی در خطر است! نامه سرگشاده مریم هوله و هومن عزیزی برای حمایت از شهرام رفیع زاده خطاب به انجمن جهانی قلم

جان یک شاعر ایرانی در خطر است

ریاست انجمن جهانی قلم آقای جری کروسا

شهرام رفیع زاده شاعر ایرانی چند روز است که در بازداشت به سر می برد، مامورین حکومتی با حمله به دفتر روزنامه ی اعتماد، او را با استناد به حکم جلبی که در دست داشته اند، بازداشت کرده و تا به امروز مشخص نیست که او توسط چه نهادی بازداشت شده است، آقای بهزادی سردبیر روزنامه ی اعتماد عاملین بازداشت او را مامورین اداره ی اماکن; معرفی می کند و پاسخی که نیروی انتظامی به برادر او مبنی بر داده اند، دستگیری توسط دایره ی اجتماعی نیروی انتظامی بوده است.

او در مدت بازداشت از حضور وکیل و از تماس با خانواده محروم بوده است و با توجه به سابقه ی بیماری و ضعف جسمی و امکان هر نوع عارضه ای که جان وی را تهدید کند وجود دارد، همچنین با توجه به نقض گسترده ی حقوق بشر در روند دادرسی در ایران، که رژیم ایران خود نیز به آن اذعان دارد، امکان هر اتفاقی برای او در زندان وجود دارد و گذشته ثابت کرده است که رژیم ایران در این گونه مواقع به هیچ وجه پاسخگو نیست و روند دادرسی پرونده ی قاتلان خانم زهرا کاظمی تأییدی بر این مدعا است.

شهرام رفیع زاده یک شاعر است و مسئولیت او در روزنامه ی اعتماد، دبیری سرویس ادبی ، فرهنگی آن روزنامه بوده است و اصولا او همیشه در یادداشت هایی که گاه به گاه در این روزنامه و یا رسانه های دیگر، منتشر می کرده است، به مسائل اجتماعی و فرهنگی می پرداخته و فعال سیاسی به شمار نمی آید.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با توجه به پرنسیب انجمن قلم در حمایت از نویسندگان دربند و تحت ستم، از آن نهاد و نهاد های تابع آن تقاضا داریم که همکاری لازم برای آزادی این شاعر از طریق فشار دیپلماتیک بر رژیم ایران و آگاه سازی افکار عمومی جهان و دیگر راهکارهایی که انجمن قلم همیشه برای آزادی نویسندگان مد نظرداشته، مبذول فرمایید.

پیشاپیش از تلاشتان در راه مبارزه برای آزادی بیان و تلاش برای در هم شکستن سانسور و کمک به نویسندگان تحت ستم سپاسگزاریم.

میهمانان انجمن قلم سوئد
مریم هوله و هومن عزیزی
2004-09-11
استکهلم

رو نوشت به:

انجمن جهانی قلم
انجمن قلم سوئد
انجمن قلم امریکا
انجمن قلم استرالیا
انجمن قلم برزیل
انجمن قلم کانادا
و...

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11945

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جان یک شاعر ایرانی در خطر است! نامه سرگشاده مریم هوله و هومن عزیزی برای حمایت از شهرام رفیع زاده خطاب به انجمن جهانی قلم' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016