جمعه 22 مهر 1384

سيدمحمدعلي ابطحي: آنچه جبهه‌ي اصلاحات نياز دارد، نقد گذشته و تدوين مانيفست است، ايسنا

* ستون فقرات جناح راست نتوانست كانديدايش را به رياست‌جمهوري برساند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز گفت: آنچه جبهه‌ي اصلاحات در حال حاضر به آن نياز دارد، مقداري نقد و پيداكردن مشكلات گذشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،سيد محمدعلي ابطحي، عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز، در حاشيه‌ي مراسم افطاري فراكسيون اقليت مجلس در جمع خبرنگاران گفت: جبهه‌ي اصلاحات بايد فعاليتش را مقداري سامان‌دهي كند، مانيفست مشخصي داشته باشد، بداند در آينده چه كار مي‌خواهد بكند و با چه شيوه‌هايي مي‌خواهد رفتار كند، هم‌چنين گذشته را نقد كند؛ همه اينها مهم‌ترين كارهايي است كه بايد انجام شود.


وي با بيان اين‌كه «اوضاع در جبهه‌ي رقباي ما خيلي بهتر از اين نيست»، ادامه داد: آنجا شايد اوضاع به نوعي مشكل‌تر باشد؛ چون ستون فقرات جبهه‌ي جناح راست نتوانست كانديداهايش را به رياست‌جمهوري بفرستد و علي‌رغم اين‌كه كانديدايش در پشت ميز رياست‌جمهوري ننشسته، بايد از همه‌ي عملكرد و وضعيت موجود هم دفاع كند؛ آنها هم دشواري‌هايي زيادي دارند.

ابطحي افزود: ما دست‌كم مي‌توانيم به عنوان يك مجموعه‌ي منتقد و يكپارچه نسبت به وضعيت موجود در حوزه‌ها نگاه و اظهارنظر كنيم.

عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز در ادامه در پاسخ به اين‌كه آيا جبهه‌ي دموكراسي‌ و حقوق بشر صرفا براي انتخابات بعدي تشكيل مي‌شود؟ گفت: پيش‌بيني من اين نيست كه اين جبهه فقط براي انتخابات باشد. آنچه ما در حال حاضر در جبهه‌ي اصلاحات نياز داريم نقد گذشته و پيداكردن نقاط مشكل‌دار و بررسي آنها، هم‌چنين پيداكردن مانيفست معيني براي ادامه‌ي مسير است؛ نه الزاما براي به دست آوردن قدرت و نتايج انتخابات.

به گزارش ايسنا ابطحي تصريح كرد: ما هم‌چنان معتقديم كه اكثريت كشور به تفكر اصلاح‌طلبي پايبند است چون در انتخابات اخير رياست‌جمهوري سي ميليون كه اكثريت كشور بودند به رييس‌جمهور راي ندادند و اين سي ميليون به اضافه يك مجموعه‌اي كه باز هم با يك مبناي اصلاح‌طلبانه‌اي به شعارهاي احمدي‌نژاد راي دادند، در كنار هم، يك درخواست ملي را شكل مي‌دهند كه درخواست بزرگي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: مجموعه‌هايي كه در انتخابات اخير راي ندادند و بخشي از آنها كه به خاطر شعارهاي اصلاح‌طلبي و در حقيقت در مخالفت با رقيب آقاي احمدي‌نژاد راي دادند، مجموعه‌هاي بزرگي در جامعه هستند كه به يك سازماندهي و شكل‌دهي در كار نياز دارد.

ابطحي همچنين در پاسخ به اينكه طرد تندروها از اجماع اصلاح‌طلبان را در تشكيل يك جبهه چقدر موثر مي‌دانيد؟ گفت: نمي‌توانم تصور كنم كه تندروها مرز تندروي‌شان كجاست؟. لذا اين‌ را كه تندروي در جامعه‌ي ما كجاست نمي‌توانم مشخص كنم. ضمن اينكه معتقدم خيلي از چيزهايي كه به عنوان تندروي در جامعه مطرح شد، اگر نبود مرز تندروي جلوتر مي‌آمد.

وي در ادامه درباره همكاري‌اش با بنياد باران كه از سوي خاتمي تاسيس شده نيز گفت: اين موسسه هيات مديره‌اي دارد كه در حال انجام كارهايش است. من جزء آنها نيستم و در هيات امنا و هيات مديره گفت‌وگوي تمدن‌ها حضور دارم.

ابطحي در پاسخ به اين‌كه اخيرا خبرهاي خوبي از مركز گفت‌وگوي تمدن‌ها به گوش نمي‌رسد (قطع تلفن‌ها، حقوق‌هاي پرداخت نشده) با بيان اينكه شما دو موضوع را با هم يكي مي‌كنيد، گفت: آن كه شما مي‌گوييد مركز گفت‌وگوي تمدن‌هااست. آنچه كه من مي‌گويم موسسه‌ي گفت‌وگوي تمدن‌هايي است كه آقاي خاتمي برنامه‌ريزي مي‌كند.

Copyright: gooya.com 2016