جمعه 6 آبان 1384

مصطفي معين: بايد در موضع‌‏گيري‌‏هاي بين‌‏المللي از كارهاي نسجيده‌‏ دوري كنيم، ايلنا

شكل‌‏گيري جبهه فراگير اصلاح‌‏طلبان به گذشت زمان و اعتماد متقابل افراد نياز دارد

تهران- خبرگزاري كار ايران

مصطفي معين درخصوص اظهارات اخير محمود احمدي‌‏نژاد در همايش جهان بدون صهيونيسم و عكس‌‏العمل كشورهاي غربي در اين زمينه، گفت: بايد سعي كنيم كه در راستاي منافع ملي و امنيت ملي كشور، موضع‌‏گيري‌‏ها، سخنان و عملكردمان را تطبيق دهيم و از هر كار نسجيده‌‏اي كه مي‌‏تواند براي شرايط كشور خطرناك باشد، دوري كنيم.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، معين كه پنج شنبه شب در مراسم سومين سالگرد عبدالله نوري، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و برادر عبدالله نوري حاضر شده بود، در حاشيه اين مراسم در پاسخ به سوال خبرنگار "ايلنا"، افزود: اميدوارم تمام آنچه مد نظر قرار مي‌‏دهيم، منافع و امنيت ملي ايران باشد.
وي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر ارزيابي‌‏اش از عملكرد دولت، گفت: هنوز براي اظهار نظر در اين مورد زود است و بهتر است كه بيشتر تحمل كنيم.
معين در پاسخ به پرسش ديگر مبني بر دليل سكوت اصلاح‌‏طلبان گفت: صحبت‌‏ها كه هميشه در ظاهر نيست، ممكن است دروني باشد و طول موج آن به شكلي باشد كه شما آْن را نشنويد.
وي دلايل بروز اختلافات در چنين شرايطي را، گفته نشدن بسياري از گفتني‌‏ها دانست و افزود: بسياري از گفتني‌‏ها در يك فضاي سالم و منطقي گفته نشده است و الان به صورت غيرمنطقي بروز پيدا مي‌‏كند.
معين ابراز اميدواري كرد كه با بهتر شدن فضاي اجتماعي، صحبت‌‏هاي منطقي براي تفاهم بيشتر ميان گروه‌‏هاي اصلاح‌‏طلب زده شود.
وي در مورد تشكيل جبهه فراگير اصلاح‌‏طلبان، ابراز خوش‌‏بيني كرد و گفت: از نظر اينكه ما به يك فهم مشترك از مسائل سياسي برسيم، به طور كلي خوش‌‏بين هستم اما براي شكل‌‏گيري اين مهم احتياج به دوره‌‏اي داريم كه در آن بتوانيم گفتمان لازم را به وجود بياوريم كه هنوز وارد اين فضا نشده‌‏ايم.
معين همچنين در خصوص ويژگي‌‏هاي جبهه فراگير اصلاح‌‏طلبان، گفت:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين جبهه بايد منافع ملي اصل قرار گيرد، بايد به آينده نگاه كنيم و بيشتر از اينكه به مسايل اختلاف برانگيز و منفي متمركز شويم، بايد نصفه پر ليوان را ببنيم و اعتقاد داشته باشيم كه اگر در چنين شرايط مثبت و سالمي از نظر اجتماعي قرار بگيريم، در بيشتر موارد مي‌‏توانيم به اتفاق نظر برسيم كه اين اعتقاد من است.
وي شكل‌‏گيري چنين شرايطي را محتاج به گذشت زمان و اعتماد متقابل افراد مختلف دانست.

Copyright: gooya.com 2016