چهارشنبه 16 ارديبهشت 1383

سيامك پورزند پس از گفت گو با خبرنگار ارگان سازمان زندانها دوباره به CCU منتقل شد، خسرو شميراني، شهروند

شهروند - 16 اردیبهشت

سيامك پورزند به دليل وخامت مجدد نارسايي هاي قلبي به بخش CCU بيمارستان «مدرس»منتقل شد. در حالي كه وضعيت قلبي او طي هفته گذشته بهبود يافته بود پس از انجام يك «گفت وگو» با فردي كه خود را "خبرنگار" نشريه "حمايت" ارگان سازمان زندانها و اقدامات تاميني كشور معرفي ميكرد بار ديگر روبه وخامت گراييد.
يك منبع آگاه در گفت و گويي با شهروند اظهار داشت:
«روز شنبه 11 ارديبهشت (اول ماه مي) از سوي دادستاني كشور با سيامك پورزند در بيمارستان تماس گرفته و به او گفتند كه نبايد فراموش كند كه هنوز پرونده هاي مفتوح دارد و علاوه بر آن اجازه مصاحبه و گفت و گو ندارد. در پي اين اخطار و تهديد تلفني فردي با عنوان "خبرنگار" نشريه "حمايت"، ارگان زندانهاي كشور به بيمارستان محل اقامت پورزند رفته و وي را به انجام گفت و گويي واداشته است. پس از ترك محل توسط "خبرنگار" حال سيامك پورزند رو به وخامت رفته تا جايي كه دوباره به واحد مراقبتهاي ويژه CCU منتقل شده است.»
اين فرد آگاه ميگويد، همان روز شنبه خانواده او از انتقال مجدد وي به CCU مطلع شده اند.
«وخامت دوباره وضعيت قلبي سيامك پورزند در حالي ست كه پزشكان قبلا اعلام كرده بودند كه او تا حدي بهبود يافته كه روز سه شنبه 15 ارديبهشت ميتواند مورد عمل جراحي پروستات و كليه قرار گيرد.»
«گفت وگويي» كه توسط «روزنامه نگار» ارگان زندانها با پورزند صورت گرفته بود اكنون بر روي سايت اينترنتي يكي از خبرگزاريهاي وابسته به محافظه كاران قابل مشاهده است. شايد لازم به يادآوري باشد كه اين «خبرگزاري» به دليل «برخوردهاي غيرحرفه اي» از سوي نيروهاي اصلاح طلب حكومتي نيز بايكوت شده است.
اين خبرگزاري بدون اشاره به اين كه «مصاحبه» توسط چه كسي و يا چه ارگاني صورت گرفته است به انتشار آن پرداخته و اين

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شائبه را ايجاد ميكند كه «گفتگو» توسط همكاران همين خبرگزاري انجام شده است.
همين فرد آگاه در پاسخ به اين سئوال كه دادستاني از كدام مصاحبه پورزند آشفته شده است ميگويد: «روز پنجشنبه پيامي يك دقيقه اي با صداي «سيامك پورزند» بر روي سايت هاي اينترنتي منتشر شد. او در اين پيام به سپاسگزاري از افرادي پرداخته است كه در دوره ناخوشي حاد او به فكر او بوده اند. و ظاهرا همين به عنوان گشودن دهان بدون كسب تكليف، برداشت شده و اين برخوردهاي متعاقب را سبب شده است.»
يادآور ميشويم كه سيامك پورزند در «گفت وگو»ي مذكور با «خبرنگار» ارگان زندانها اعلام داشته است كه همه كاركنان زندان با او مهربان بوده رئيس زندان اوين همچون برادر و پدر به درد دل زندانيان گوش فرا ميدهد.
او گفته است كه سلامتي خود را مديون زندانبانان و مسئولان زندان ميداند.
منبع آگاه در پايان به شهروند گفت «خطر مرگ پورزند جدي است!

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7278

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سيامك پورزند پس از گفت گو با خبرنگار ارگان سازمان زندانها دوباره به CCU منتقل شد، خسرو شميراني، شهروند' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016